Descriere Traseu UPHILL TO CURMATURA

Adaugat in: 16.09.2018 18:30. | Adaugat de: Cristian Silaghi

Scurta descriere a traseului MTB ZARNESTI CHALLENGE - UPHILL TO CURMATURA
Dupa cum il anunta si titlul, concursul este un Vertical Race cu startul din centrul orasului Zarnesti,iar sosirea este la Cabana Curmatura.
Din datele de pe GPS traseul are o lungime de 11,43 km ,iar diferenta de nivel este de 720 m,ceea ce inseamna ca va fi o cursa relativ scurta ,dar extrem de intensa,tot efortul concentrandu-se pe o catarare aproape continua,micile zone de plat avand rolul de a crea timpul necesar de respiro si pregatirea pentru urmatoarea catarare.
Traseul incepe cu o urcare de fals plat de aproximativ 1 km pe asfaltul care leaga centrul Zarnestiului de unde se va da startul si Cabana Gura Raului,de unde se va intra pe macadam.
Drumul forestier continua in fals plat inca 600 m de unde va incepe prima catarare in zona fostei cariere de piatra.
Catararea are o lungime de 250 m ,iarin contiunarea acesteia se continua intr-un plat si fals plat pana la Fantana lui Botorog,de unde incepe iarasi o catarare scurta pana la intersectia cu drumul ce vireaza la stanga si care duce spre satul Magura.
Traseul se continua in directia inainte spre Prapastiile Zarnestiului in plat si fals plat pe o distanta de aproximativ 1.5 km pana la bariera care marcheaza intrarea in Prapastiile Zarnestiului.
De aici traseul se continua intr-o urcare mai accentuata cu mici portiuni de fals plat, se continua tot inainte la intersectia cu drumul care duce spre Vladusca ,iar in capatul drumului se face o intoarcere ac de par care duce spre Curmatura.
De aici panta icepe sa aibe inclinatii chiar si de peste 15%,si singurele bucati mai "dulci" sunt acele in care gradul de inclinare este ptin mai mic. Varful de lance este urcarea de aproximativ 250 m in care panta are inclinatii de peste 20% si unde efortul este maxim.
La finisul urcarii este o portiune dreapta,chiar o usoara coborare ce va pregateste pentru urmatorul hop la fel de inclinat ,dar "doar" de 70 metri.
De aci se iese in poienita de langa stana,iar drumul vireaza 90 de grade spre stanga si continua cu mici alternante urcare coborare cam 700 m pana la penultima urcare solicitanta ,la capatul careia incepe o portiune in usoara coborare pana aproape de Cabana Curmatura.
Cu 200 m inainte de cabana incepe ultima catarare ,iar in dreptul Cabanei Curmatura se incheie cursa.
Startul se va da la ora 10.00 din centrul Orasului Zarnesti,iar Festivitatea de Premiere va avea loc la ora 13.00 la Cabana Curmatura.

Vor fi premiati primii 3 sositi la categoriile
Amatori Masculin
Avansati Masculin
Open Feminin

Se recomanda sa aveti o camera de rezerva,pompa,bicicleta de tip MTB sau Ciclocros,iar CASCA este obligatorie,fara CASCA NU SE PLEACA IN CURSA. Pentru fiecare din concurenti,concursul se incheie odata cu trecerea liniei de sosire,iar coborarea de la Cabana Curmatura se face exclusiv pe raspunderea fiecaruia din participanti.
Deoarece potecile alternative sunt destinate exclusiv parcurgerii cu piciorul,recomandam ca pentru coborarea spre Zarnesti sa se foloseasca acelasi drum pe care a fost traseul de concurs.

Despre

Promovam miscarea sportiva si educationala prin organizarea competitiilor MTB XCO de nivel national si international.